Forretningsbetingelser

Handelsbetingelser

Medlemskaber, donationer, varer og event billetter

(Gældende fra 29. juli 2016)

Generelle oplysninger

CVR nr.: 33522770
Møllemosen 133, 2760 Måløv
E-mail: info@clairvoyantforeningen.dk
Telefon: 2845 4258

Betaling

Betaling for medlemskaber, donationer, varer og event billetter kan ske med kreditkort, PayPal, MobilePay, bankoverførsel og ved kontant betaling. Ved nogle kortbetalinger er der kortgebyr som vil fremgå af betalingsvinduet inden endeligt køb.

Obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Levering

For fysiske varer sker levering med Post Danmark til gældende pakke/brevpriser eller ved afhentning på Foreningens adresse.

Leveringstiden for varen varierer afhængig af hvilken vare der købes. Aktuel leveringstid kan altid oplyses på forespørgsel.

Særlige vilkår

Medlemskaber kan kræve opfyldelse af særlige krav, som fremgår af Foreningens vedtægter.

Såfremt man har købt medlemskab, og det konstateres at man ikke opfylder kriterier for optagelse i Foreningen tilbagebetales det fulde indbetalte beløb.

Aflysning

Såfremt et event ikke gennemføres tilbagebetales prisen for den købte event billet. Foreningen forsøger at skabe kontakt til de personer der har købt billetter. I det omfang det ikke lykkes fx pga. fejlbihæftede eller mangelfulde kontaktoplysninger anses det som købers ansvar at henvende sig for refusion.

Medlemskaber

Medlemskaber af Foreningen er engangskøb og gælder indeværende kalenderår jf. vedtægterne og udløber ved kalenderårets udgang. Medlemskaber kan fornys ved foretagelse af nyt engangskøb. Medlemskab af Foreningen kan opsiges uden varsel. Der ydes ikke refusion ved opsigelse af medlemskab.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller ydelse.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til telefon 2845 4258 eller e-mail info@clairvoyantforeningen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering af fysiske varer

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer og ydelser undtaget fortrydelsesretten

Følgende varer og ydelser er undtaget fortrydelsesretten:

• Event billetter til vore arrangementer
• Donationer

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: Clairvoyant Foreningen, Møllemosen 133, 2760 Måløv

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på www.clairvoyantforeningen.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til

Clairvoyant Foreningen, Møllemosen 133, 2760 Måløv

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse på e-mail til info@clairvoyantforeningen.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet.